Πέμπτη 19 Μαΐου 2016

Οδοιπορικό στην Πελλοπόνησο. Εκδρομή της Ενορίας Αγίου Κωνταντίνου και Ελένης Γιαννιτσών

Γράφει ο εκδρομέας
Ξημερώματα Τετάρτης 4 Μαΐου ξεκίνησε το λεωφορείο με τους εκδρομείς του από τα Γιαννιτσά, με προορισμό αρχαιολογικούς χώρους και προσκυνήματα της Πελοποννήσου. Μετά από μία στάση-επίσκεψη στον Ισθμό της Κορίνθου, το πρωί το λεωφορείο έφτασε στον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών, όπου εκτείνεται η αρχαία πόλη των Μυκηναίων, που στην είσοδό της σε υποδέχεται η ξακουστή Πύλη των Λεόντων, καθώς και το εντυπωσιακό μουσείο μαζί με τον επιβλητικό θολωτό τάφο του Ατρέα, απ’όπου οι αρχαιολόγοι έφεραν στο φως τον περίλαμπρο θησαυρό του Ατρέα, που εκτίθεται στο μουσείο.
Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε ....
το μοναδικό αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, πασίγνωστο για τη θαυμάσια ακουστική του. Αυτό που αντικρίσαμε ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, αφού συνειδητοποιήσαμε το μέγεθος γνώσεων αρχιτεκτονικής των αρχαίων ελλήνων. Παρακολουθήσαμε μάλιστα και μία μικρή «επίδειξη» όπερας από εκδρομείς. Εκστασιασμένοι από αυτό που ζήσαμε, φτάσαμε στην πόλη του Ναυπλίου νωρίς το απόγευμα. Το υπόλοιπο της ημέρας αξιοποιήθηκε αναλόγως με τις προτιμήσεις του καθενός, είτε για να επισκεφθούμε το ξακουστό Παλαμήδι με τη φυλακή του Θ. Κολοκοτρώνη, είτε για να αφουγκραστούμε την καθημερινή ζωή στα σοκάκια της βενετσιάνικης παλιάς πόλης.
Μετά από ένα ευχάριστο πρωινό επισκεφθήκαμε το γυναικείο μοναστήρι της Αγίας Μακρίνας, στο νομό Αργολίδας, στο οποίο η Ηγουμένη μας μίλησε για κάποια θαύματα που έκανε η Αγία και εν ζωή και αφότου κοιμήθηκε. Έπειτα φτάσαμε στην ξακουστή Ιερά Μονή της Παναγίας της Μαλεβής. Μείναμε έκθαμβοι αντικρίζοντας το Άγιο Μύρο, που ανέβλυζε από την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας. Στο ξυλόγλυπτο τέμπλο οι μορφές του Χριστού, της Παναγίας και των Αγίων φωτίζονταν από το χλωμό φως των καντηλιών, που κρέμονταν μπροστά στις εικόνες τους. Μετά από λίγες ώρες ταξιδιού, φάνηκε από μακριά, σκαρφαλωμένο στα βράχια, σαν φωλιές μεγάλων πουλιών, η καστροπολιτεία του Μυστρά, ένα από τα σημαντικότερα αστικά κέντρα των τελευταίων αιώνων του Βυζαντίου.. Η περιήγηση στα δύσβατα και λιθόστρωτα μονοπάτια του Μυστρά, ανταμείβει και τον πιο απαιτητικό επισκέπτη, αφού μένει άφωνος φτάνοντας στην κορυφή του, αναλογιζόμενος το μεγαλείο των βυζαντινών. Παράλληλα στον χώρο υπάρχουν μονές, μουσείο και πολλοί ιστορικοί χώροι. Οπλισμένοι με νέες εικόνες, φτάνουμε αργά το απόγευμα στην πρωτεύουσα της Μεσσηνίας. Με την άφιξή μας, μας ξενάγησαν σε όλη την Καλαμάτα, βλέποντας μία καινούργια και ανασυγκροτημένη πόλη, καταστραμμένη εκ θεμελίων δυο φορές από σεισμό. Έχοντας και πάλι ελεύθερο χρόνο στην διάθεσή μας, περιπλανηθήκαμε στο κέντρο της πόλης.
Την επόμενη μέρα αφού φορτώσαμε τις αποσκευές μας και πάλι στο λεωφορείο ξεκινήσαμε για το Ναΐδριο της Αγίας Θεοδώρας στην Βάστα. Το αίτημα της Αγίας Θεοδώρας λίγο πριν το θάνατό της να γίνει το σώμα της ναός, τα μαλλιά της δέντρα και το αίμα της νερό, παίρνει σάρκα και οστά μπροστά στα μάτια των προσκυνητών. Τα δεκαεφτά δέντρα, χωρίς ρίζες, φυτρωμένα στην στέγη του Ναϊδρίου είναι ένα θαύμα ανεξήγητο και μυστήριο, απόδειξη της μεγαλοσύνης του Κυρίου. Μετά από ένα δίωρο ταξίδι φτάσαμε στην Αρχαία Ολυμπία, κέντρο έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων. Εκεί συναντώνται κάθε τέσσερα χρόνια η αρχαιότητα με το παρόν. Ο επισκέπτης θαμπώνεται από την περιήγησή του στον αρχαιολογικό χώρο, αλλά μένει άναυδος μέσα στο αρχαιολογικό μουσείο και ειδικά αντικρίζοντας το πασίγνωστο άγαλμα του Ερμή του Πραξιτέλη. Φύγαμε από την Ολυμπία, με προορισμό την πόλη της Πάτρας, στην οποία η πρώτη μας στάση αφιερώθηκε στον μεγαλοπρεπέστατο ναό του Αγίου Ανδρέα. Εκεί ο προσκυνητής έχει την ευκαιρία να προσκυνήσει την Τίμια Κάρα του Αγίου, τον Τάφο του, όπως και τον Σταυρό του μαρτυρίου του. Στη συνέχεια, περπατήσαμε στην πόλη του καρναβαλιού και πήραμε μια γεύση από την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας.
Ξημέρωσε η μέρα της επιστροφής. Σε μία ώρα από την Πάτρα βρεθήκαμε στην Ιερά Μονή Παμμεγίστων Ταξιαρχών Αιγιαλείας, όπου φυλάσσεται ένας από τους πιο σπάνιους θησαυρούς την Ορθοδοξίας μας, τα ΑΧΡΑΝΤΑ ΠΑΘΗ (τεμάχια από το Τίμιο Ξύλο, το ακάνθινο Στεφάνι, τον Σπόγγο και τη Χλαμύδα ) του Κυρίου μας. Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε το μαρτυρικό λόφο στα Καλάβρυτα, όπου οι Γερμανοί εκτέλεσαν περίπου 800 άνδρες και παιδιά (αγόρια). Από εκεί μεταφερθήκαμε στον τόπο της έναρξης της επανάστασης του 1821, στην Αγία Λαύρα, όπου ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ευλόγησε το λάβαρο της επανάστασης και ελλήνων. Παράλληλα, στην Ιερά Μονή προσκυνήσαμε και τις Τίμιες Κάρες των Αγίων Αλεξίου και Φιλαρέτου. Ακόμη, αξιόλογος ήταν και ο μουσειακός χώρος της Μονής με εκθέματα, όπως το Λάβαρο της επανάστασης και συλλογή από θησαυρούς της Ορθοδοξίας μας από τα αρχαία χρόνια. Επόμενος και τελευταίος σταθμός μας, η μοναδική Ιερά Μονή Μεγάλου Σπηλαίου, όπου βρέθηκε ο πολύτιμος θησαυρός της Εκκλησίας μας, η Εικόνα της Παρθενομήτορος, την οποία ιστόρησε ο Ευαγγελιστής Λουκάς, να κρατά στα δεξιά Της τον Χριστό, νήπιο, τον Λυτρωτή του κόσμου. Αφήσαμε την Πελοπόννησο πίσω μας και περάσαμε από την μοναδική στον κόσμο γέφυρα του Ρίου-Αντιρρίου, που έχει μήκος περίπου 2.900 μέτρα.
Η τετραήμερη μας εκδρομή τελείωνε με επιτυχία χάρη στην άριστη οργάνωση, προγραμματισμό και επιμέλεια του Πατρός Καλλινίκου και τη συμβολή του οδηγού μας.